Otázky a odpovědi

Připravili jsme pro vás odpovědi na nejčastěji kladené otázky k našim jednotlivým službám. Pokud zde odpověď na váš problém nenaleznete, neváhejte nás kontaktovat, nejlépe přes formulář zde.
Co mám dělat, když mi nejde internet?

Zkontrolujte napájení 230V (adaptéry) všech aktivních prvků, které Vám byly dodány při instalaci internetu. Jedná se především o přijímač signálu, který je většinou umístěn na střeše vašeho domu (výjimkou jsou panelové domy, kde je zařízení společné), případně switch (v případě připojení více počítačů) nebo vnitřní bezdrátový WiFi router.

Odpojte z napájení 230V všechny aktivní prvky, které Vám byly při instalaci internetu dodány na dobu asi 30 vteřin. Vzhledem k poklesům v elektrické síti, může dojít a dochází v této závislosti k zaseknutí zařízení.

Nikdy nemačkejte tlačítko RESET na routeru !

Zkontrolujte si Vaše připojení k místní síti v počítači, jestli jej nemáte zakázané. Příslušnou informaci naleznete v systému Windows Vista a 7: Start, Ovládací panely, Síť a Internet, Centrum sítí a sdílení, Spravovat síťová připojení. Poklikejte na připojení k místní síti, případně bezdrátové připojení k místní síti, podle toho jak jste připojení. (Ve Windows XP – Start, Nastavení, Ovládací panely, Síťová připojení). V případě že máte připojení zakázané, dojde po poklikání k jeho povolení. Jednoduchou kontrolou je ikona dvou obrazovek na hlavní liště vpravo dole vedle hodin.

Pokud jste připojeni k internetu pomocí notebooku k domácímu bezdrátovému WiFi routeru, zkontrolujte, jestli nemáte fyzicky vypnutý WiFi adaptér. Notebooky mají různě zepředu nebo po stranách vypínač WiFi kvůli výdrži baterie. U některých typů se WiFi také vypíná přes funkční klávesu Fn.

Nefunkčnost internetu můžou způsobovat viry a jiný škodlivý software. Pro odstranění doporučujeme antivirový program ESET. Pro odstranění škodlivého softwaru jsou zdarma dostupné programy jako např.: Adaware, Spyboot, SuperAntispyware, Ccleaner a Malware Bytes.

Je možné, že se na síti dělají nějaké úpravy. Taková eventualita ale trvá v řádu minut či hodin, ne dnů.

Na nic nečekejte – pokud Vám internet nefunguje, těžko se sám opraví. Pokud víte o závadě od pondělí a nahlásíte nám ji v pátek večer, počítejte s tím, že když jste týden čekali s nahlášením, nikdo se k Vám o víkendu nepožene. Naopak včasné nahlášení závady vede k rychlé diagnostice problému a k jejímu rychlému vyřešení. Při nahlášení závady v pracovní den do 12ti hodin se snažíme řešit závadu tentýž den, ostatní případy se řeší většinou následující pracovní den.

Jaké je nastavení serveru odchozí pošty SMTP?

Jako server odchozí pošty musíte mít nastaven server smtp.hdinternet.cz. Odesílat je možno i s volbou „Server požaduje ověření“ a to pouze, pokud máte u naší společnosti poštovní účet, který uvedete jako přihlašovací údaj. Jinak je nutno tuto volbu zrušit.

Jak aktivovat internet?

Zastavte se v klientském centru firmy HD internet s.r.o. na adrese Křižíkova 65, Trutnov, kde sepíšete smlouvu na telekomunikační služby a domluvíte navštěvu naším technikem.

Budu se stěhovat, je možné přepsat služby na nového uživatele?

Ano, postačí, pokud se se stávající zákazník zastaví v klientském centru se zákazníkem na kterého budeme stávající službu přepisovat.

Jak zjistím, zda jsem uhradil/la všechna vyúčtování za služby?

Vyúčtování služeb naleznete v sekci Přihlášení do zákaznické sekce nebo můžete kontaktovat naši zákaznickou podporu na tel.: 777 719 280 nebo e-mailu

Co je to agregace?

Agregací rozumíme sdílení internetového připojení mezi více uživateli.

Mohu si rychlost připojení změřit?

Ano, rychlost připojení můžete jednoduše změřit na rychlost.hdinternet.cz

Kdy platit za své služby?

Poplatek za služby je vyúčtován 1x za měsíc nebo 1x za rok, záleží na Vámi zvolené variantě, vždy 1. pracovní den v měsíci.

Do kdy musím zaplatit své vyúčtování?

Vyúčtování je splatné vždy k 20. dni v měsíci, kdy došlo k vystavení vyúčtování za služby.

Jak mohu vyúčtování zaplatit?

Poplatek za služby můžete poslat na bankovní účet, podmínkou je vyplnění variabilního symbolu (VS = číslo smlouvy) nebo v hotovosti na naší pobočce.

Je možné posunout datum splatnosti?

Datum splatnosti nelze posunout, jestliže se dostanete do potíží s úhradou vyúčtování, neváhejte nás kontaktovat a my uděláme vše pro to, abychom pro Vás našli to nejvhodnější řešení.
Nejpozdější termín úhrady vyúčtování je poslední den v měsíci, kdy došlo k vystavení vyúčtování.

Co je institut změny poskytovatele?

Jedná se o postup přechodu od stávajícího poskytovatele k novému poskytovateli. Cílem je zajistit kontinuitu služby, tzn. opouštěný poskytovatel vypíná službu až okamžikem dokončení přechodu. Tzn. po potvrzení od přejímajícího poskytovatele, že ke změně došlo. (Aktivací služby u nového poskytovatele)
Cílem je tzv. One-stop-shop = účastník může komunikovat jen s přejímajícím poskytovatelem.

Jakým způsobem zákazník žádá o využití Institutu změny poskytovatele ?

Posláním žádosti o poskytování služby na emailovou adresu . Žádost musí výslovně obsahovat, že zákazník hodlá využít institutu změny poskytovatele dle §34a Zákona o elektronických komunikací. Způsob komunikace mezi operátory určuje opoušený poskytovatel.

Jak celý proces změny poskytovatele funguje?

Zákazník u přejímajícího (nového) poskytovatele objedná službu. (Zákazník komunikuje pouze s přejímajícím poskytovatelem.) Ukončení smlouvy u stávajícího poskytovatele řeší za zákazníka přejímající (nový) poskytovatele.
Přejímající poskytovatel do 1 pracovního dne informuje opouštěného operátora o změně poskytovatele.
Opouštěný poskytovatel do 1 dne objednávku potvrdí, nebo zamítne (pouze vyhláškou vyjmenované důvody ) a informuje, zda je služba součástí balíčku.
Přejímající poskytovatel do 3 pracovních dnů, v případě, že je ukončovaná služba součástí balíčku, změnu potvrdí, zruší nebo uvede nové datum přenosu.

Jaké jsou minimální náležitosti objednávky s využitím tzv. Institutu změny poskytovatele?

Účastník v žádosti uveden alespoň:
a) své identifikační údaje
b) identifikační údaje opouštěného poskytovatele služby přístupu k internetu
c) identifikaci služeb, které mají být předmětem změny poskytovatele služby přístupu k internetu
d) den, ke kterému má změna poskytnovatele služby přístupu k internetu proběhnout
e) ověřovací kód pro změnu poskytovatele služby přístupu k internetu vydaný opouštěným poskytovatelem služby přístupu k internetu

Jsem stávajícím zákazníkem HD internetu s.r.o. Kde najdu ověřovací kód pro změnu poskytovatele služby?

Ověřovací kód naleznete na smlouvě.

Jaké je lhůta pro přenos?

Lhůta pro přenos je otázkou dohody účastníka s přejímajícím poskytovatelem. Může a nemusí to být v řádu dnů. Přerušení dodávky poskytování služeb nesmí přesáhnout 1 pracovní den.

Co jsou paušální náhrady a jaká je jejich výše?

Paušální náhrady, které zákazníkovi náleží v případě, že nedojde ke změně poskytovatele v termínech.
Při porušení povinností na straně opouštěného/přejímajícího má účastník nárok na náhradu 200 Kč za započatý den prodlení, od šestého dne 400 Kč. Účastník musí o úhradu paušálních náhrad požádat. V případě sporu, kdo je na vinně, se bude postupovat podle obecné legislativy.

Kde zjistím vyúčtování za služby IP telefonie a jaký mám kredit?

Vyúčtování za služby zjistíte na stránkách sip.hdinternet.cz

Co dělat, když mi nesvítí základna telefonu?

Prosím, zkontrolujte, zda je vše zapojeno do elektrické sítě.

Telefon mi píše, že SIP selhalo, co mám dělat?

Zkuste vše elektricky restartovat a v případě, že Vám stále nefunguje Váš přístroj, kontaktujte naši zákaznickou podporu na tel.: 777 719 280 nebo 499 949 494.

Mohu pro volání používat bezdrátový přístroj?

Ano, v nabídce máme pouze bezdrátové přístroje.

Mohu pro volání používat stávající telefonní přístroj?

Ano, klasický analogový telefonní přístroj lze zvolit pouze s vhodným zařízením tzv. VoIP bránou, která vytvoří rozhraní mezí IP sítí a Vaším telefonním přístrojem.

Mohu být současně připojen k internetu, když hovořím po telefonu nebo naopak?

Ano, Váš počítač může zůstat vypnutý, připojení telefonu je nezávislé na připojení Vašeho počítače do internetu.

Co je to IPTV?

IPTV, neboli “Internet Protocol Television” – jedná se o způsob příjmu televize, jejíž vysílání probíhá skrze počítačové sítěm, a tak je přímo závislá na internetové síti poskytovatele.

Chci televizi začít využívat, co pro to musím udělat?

Zastavte se na provozovně firmy HD internet na adrese Křižíkova 65, Trutnov, sepíšete zde smlouvu a aktivujeme Vám službu nebo domluvíme návštěvu naším technikem.

Na jakých zařízeních mohu IPTV sledovat?

Naši IPTV můžete sledovat na své televizi (LG, Samsung, Panosonic, Hisense, tabletu či mobilním telefonu).

Co když mi televize vypadává / zasekává se ?

Proveďte vypnutí a zapnutí set-top-boxu nebo televize. Zaznamenejte si čas výpadků, na jakém televizním programu se výpadky odehrávají a kontaktujte naši technickou podporu.